søndag 31. mars 2013

Påsketur





Vi har "hjemmepåske",men besluttet allikevel
å dra på en liten biltur.
 

 
 Turen skulle gå til Hanestad.
Da må vi kjøre nordover i Rendalen, opp i høyden
(Sølen fjellene i bakgrunnen).
og over til Hanestad som ligger ved riksvei 3.
Men vi er fremdeles i Rendalen kommune.
 

 
 På overfarten kjører vi gjennom områder
 med masse hytter og flott tur-terreng.
 
 
I følge Wikipedia har Hanestad jernbanestasjon, vertshus og kirke.
Pr. 2010 var innbyggertallet 61 personer.
Hanestad vertshus har god mat og her ble lunsjen inntatt.
På veggen henger denne plakaten med opplysninger om Rendalen.
Areal på 3000 km2 - og når innbyggertallet i hele Rendalen
er på ca. 2000 personer, kan dere skjønne at vi har god plass...
 
 
For oss gamle amcar-entusiaster har Hanestad en
severdighet: nemlig Hanestad truckstop.
I dag med Cadillac og Kenworth.

 
 Hjemover tok vi turen om Koppang.
Vi kjører riksvei 3.
Her ble det for en tid siden hengt opp "elg-gevir" i
mange farger.
Det er for å vekke opp bilister på en ellers ensformig veistrekning
gjennom Østerdalen.

 
 Bildene er tatt i fart med mobilkamera!
 

Til slutt dro vi oppom Lia Gård.
Der har vi flott utsikt til vårt sted på den andre siden av Storsjøen.
Jeg har satt en ring rundt eiendommen vår!
 
Fortsatt god, solfylt påske...

6 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Takk for at eg fekk vere med på turen. Kjekt å sjå og høyre om nye plassar. Me var i Rendalen på campingtur, kanskje på 80-talet. Eg visste ikkje at kommuna er så stor.
Og den vesle plassen der dokke åt lunsj høyrest spennande ut. Tenk at det kan løne seg å drive vertshus på ein så liten plass. Fantastisk !
Ser ut som det er fin utsikt over sjøen/vatnet frå heimen dokka. Ikkje rart dokke trivst der :)
Takk for koselege besøk hos meg. Alltid kjekt !
Her lavar snøen ned etter mange flotte dagar, og det er snart tid for å førebu heimreise.
Ha ein fin påskedag :)
Klem frå Anne-Mari

Fjordheim sa...

En koselig biltur dere har hatt.
Mange flotte steder å besøke langs den ruta, Vi var en sommer ved Sølensjøen, på hytte leid gjennom LO. Det jeg husker best er hvor utrolig mye mygg det var der. hehe. Uten innlagt vann måtte vi bade etpar gange i løpet av uka, og da var det aller best å være under vann hele tiden, selv om vannet var ganske så kaldt. Varmt å godt i lufta med det var fjellvann, det er helt sikkert.
Ønsker deg ei fortsatt herlig påske :)

Mitt lille roterom sa...

Takk for turen!!
Rendalen er en vakker plass, og en frodig dal :)
Ser ut som dere har hatt samme været som oss østafor, bakom fjellet ;)
Kos deg videre!
Klem!

Livets små øyeblikk sa...

Takk for turen, synes det er så kjekt å se andre deler av landet gjennom andre sine øyner:) Og herlige bilder, liker godt natur og landskapsbilder selv om jeg ikke er den flinkeste til å ta slike selv - glemmer det alltid:)

Ønsker deg og dine ei fortsatt god påske
klem:)

Elisabeth sa...

Takk for turen. Du bor i et område av Norge jeg kun kjørte igjennom da vi bodde i Trøndelag på midten av åttitallet. Husker mest milevis med granstammer….
Du viser meg at det er vakkert der. Kunne tenkt meg å sett mer av.

Ruths datter sa...

Kjekt med en biltur. se andre trakter, og ikke så dumt å se hemmat også. Fine bilder i strålende vintervær.
klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...