lørdag 5. januar 2013

Stille i skogen


 
På onsdag var jula "ute" av huset.
Det er som de fleste sier: morsomt å pynte til jul, men man er liksom ferdig med
det over nytt år.
Etterpå gikk jeg en tur.
 
 
Nydelig, stille dag. Ikke sol, men med et grått, nydelig lys.
Ikke kaldt og ingen vind.
Når du stopper opp, høres ikke en lyd.

 
Litt nysnø. Da er det morsomt å se hvem som har gått her i natt!
Som regel er det rev og hare nå om dagen.
Vet ikke hvor elgen har gjort av seg for tiden!

 
Vi ser som regel spor av både gaupe og ulv en eller annen
gang hver vinter.
Det er spennende!
Men ingen ennå i år.
 
 
På vei hjemover....
 

 
Dompappene kommer innom av og til.
Nydelige, lubne fugler som beærer meg med besøk idag.
 
Da skal jeg inn for å begynne å legge noen små planer for 2013.
 
Ønsker dere en fin helg!
 


3 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Takk for koselege kommentarar hos meg :)
Det ser så fint ut på turen din, nesten så eg høyrer stillheita.
Det må vere kjekt å bu slik utanfor trafikken og maset, at du kan sjå spor etter sjeldne dyr.
Når me er på hytta kan me av og til sjå spor etter rev, røyskatt og mår. Faktisk såg eg ein rev denne jula, Skal tru om den var gamal, eg syns han var så gråraud i leten.

God helg til deg !

Elin sa...

Nydelige vinterbilder! Deilig å komme seg ut på tur i en fin skog på en fin dag:)
Dompap'en er flott!
Ha en fin uke.

Bente sa...

Takk for turen..Nydelige bilder! Jeg føler den rare stillheten..
Håper du har fine dager i det nye året -)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...