torsdag 27. desember 2012

Romjul

 
Romjul - det betyr deilige, rolige dager.
På sofaen med pledd.
Noe godt å spise og drikke. Kanskje
en god film?
 
 
Romjul betyr også familieselskap.
Vi hadde vårt 1. juledag.
Siden vi bor langt unna familie og venner,
er det ikke så ofte jeg dekker festbord.
 

 
Det er veldg hyggelig å ta frem
finserviset, krystallglass
og sølv.
Og lage noen pene serviettringer.
 
 
Jeg er ikke en person som pynter
voldsomt til jul.
Du finner ingen nisser hos meg!
Men  allikevel synes jeg vi har en
koselig avslappet juleatmosfære i huset.
 
 
Min kjære heter John og det synes til og med på juletreet!
 
 
Jeg må dessuten skryte av min kjære mann
og svoger.
De tilbø seg å rydde opp/vaske opp etter
familiemiddagen.
Jeg kunne bare sette meg ned, slappe av og
underholde de andre gjestene.
Fantastisk!
 
Mange av dere er kanskje på jobben igjen idag.
Men jeg ønsker i allefall allle sammen en
fortsatt god romjul!
 
 

5 kommentarer:

Fjordheim sa...

Finn Shjøll sa at når du får en bukett tulipaner og et pyntet juletre i huset, er det mer enn nok julestemning. Og det er jo sant. Syns det var veldig koselig julestemning hos deg. Behøver ikke så mye for å skape den. Jeg har alt for mye julepynt. Men ingen nisser.
Mye av pynten kan egentlig stå fremme mye av året. Men jeg liker å pynte til jul.
Hos oss er det ingen familieselskap i romjula. Har bare svigermor, og hun var her på julaften. Ellers er slekta 70 mil unna. Skal besøke et vennepar en dag, ellers er det jobb og avslapning.
Ønsker deg ei fortsatt herlig romjul :)

amo sin blogg sa...

Nydeleg servise du har, flott til fint dekka bord.
Eg syns det ser koseleg ut hos deg :)
Herkjem resten av familien til hytta før nyttårshelga og me blir 12 personar.
Gler oss til det.
Romjulsklem frå Anne-Mari

Kari sa...

Så fint pyntet bord!
Her har vi også pyntet moderat til jul,
og for tredje år på rad har vi faktisk
valgt ikke å ha juletre, fordi vi tilbringer
mange av juledagene hos en av døtrene.
Julestjerner, masse levende lys og julemusikk
gjør susen for å få til julestemning!

Hilsen Kari fra litt lenger sørøst i Hedmark

MarJE sa...

Så hyggelig med dei to mannfolka ved oppvaskbenken !!!! Flott.
Sjølv om du seier du ikkje så pyntar så mykje var det fin julestemning hos deg.
Serviset ditt var heilt nydelig.

Kos deg vidare i romjula.
Helsing MarJE.

Mormorfarmor Inger sa...

Nydelig bord og lekkert servise!
Klem fra Østfold :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...