fredag 23. mai 2014

Sommerlig.....




 
Jeg har en eneste Hegg her i nærheten.
Hver dag i det siste har jeg gått bort til treet for å se hvor langt blomstene har kommet.
Og endelig! I går hadde alt sprunget ut. Så vakkert, heggen er jo et tre i rosefamilien.
Herlig!
Hegg betyr sommer.
Dessuten minner det meg om moren min, hun hadde fødselsdag i juni og betraktet heggen som "sin" blomst.
Og den lukter så deilig. Jeg måtte ta med en gren inn. Den har spredd duften i hele stuen min.
Og i dag tidlig, kl. 8.00 viste gradestokken 22,5 grader!
 
Ønsker dere alle en varm og solrik helg.

7 kommentarer:

Fjordheim sa...

Herlige tider nå.
Er så flott med alt som blomstrer fremover.
Her er det noen dager siden heggen startet,
Nå venter jeg på at syrinen skal springe ut.
Gleder meg. Viktig å nyte dagene nå
Ha ei herlig helg :)

amo sin blogg sa...

Ååå, kor nydelege bilde !!
Her er ikkje hegg i nærleiken så eg har ikkje sett den i år. Nydelege blomster på den.
Det er altså skikkeleg sommar hos deg forstår eg. Her er disig i dag, 14 grader.
Ynskjer deg ei fin helg.
Klem frå Anne-Mari

Malys krok sa...

Så vakkert! Vi har en hegg i hagen og jeg bare gleder meg til den begynner å blomstre... om en stund.
Er så flott å se på bildet ditt.
-Margit-

Bundingen sa...

Nå blomstrer faktisk heggen her også! Det har formelig eksplodert de siste dagene, og i dag så jeg både molter og markjordbær i blomst.
Jeg husker jeg ville ta med blomstrende hegg inn som barn, men de voksne syntes den lukta var for dominerende, og da så....

Fortsatt god søndag fra Ingunn

Livets små øyeblikk sa...

Så vakkert:)
Og så deilig med sommertemperaturer. Det er fortsatt ikke veldig varmt her men vi fikk en forsmak på sommeren på lørdag (på tur). Det var deilig:)

Ønsker deg ei god uke,
klem til deg:)

Mitt lille roterom sa...

Ja, nå er vi inne i en flott årstid :)
Nyt dagene!

Huldra sa...

Måtte stoppe litt her også jeg, og skal rusle litt videre hos deg før jeg rusler til sengs. Hegg er vakkert og dufter så godt, men dessverre får jeg så vondt i hodet av den selv. Så kos å se den inne hos deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...